Práce s pomůckami

05.12.2014 19:46

 

Ostření zraku: děti se učí rozeznávat sedm odstínů barev. Řadí je od nejtmavší po nejsvětlejší nebo naopak.

 

 

Přišívání knoflíků pomáhá zdokonalovat jemnou motoriku a procvičuje se při ní praktická dovednost.

 

 

Válečky s úchyty zlepšují vizuální odhad velikostí, zjemňují motoriku a procvičují úchop třemi prsty.

 

 

Smyslové prožívání vzorečku (a+b+c)³. 

Tedy zcela opačně než v tradiční škole, kde jsme dostali vzoreček k zapamatování, 

často aniž bychom tušili, že si pod tím vzorečkem můžeme představit něco konkrétního. 

Nám jde o to, aby se děti s pomůckou tak bavily, že si prostě zapamatují jednotlivé dílky

a samy nakonec (ve školním věku) vyvodí vzoreček. 

 

 

Vytváření čtvercové pyramidy z barevných početních tyčinek, tedy příprava na mocniny na druhou.

 

 

Botanická komoda nám slouží zejména v zimě, kdy máme jen omezený počet listů z květin ve třídě.

Listy mají různé tvary a okraje. Můžeme k nim přiřazovat skutečné listy nebo je přikládat na vytvořené 

karty, třídit je, pojmenovávat nebo si vytvářet vlastní knihu listů obkreslováním těch z komody.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Koloseum: velká stavba starých římanů. Obrázky jsou fajn, ale třírozměrný předmět, který

navíc děti musí sestavit, je pro představu lepší.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sezónní pomůcka: paroží. Není nad to si moct sáhnout. Děti do šesti let potřebují svět poznávat hlavně smysly.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Teprve děti kolem šesti let začínají svoji představivost používat jako skutečný nástroj k učení. Pokud jste rodiče takových dětí, samy nejlépe dokážete říct, jak často Vás překvapí svým uvažováním, kombinacemi zdánlivě nesourodých myšlenek a velkolepými výtvarnými či jinými projekty. 

Považujeme za svůj úkol při své práci se školními dětmi pomoci jim naučit se využívat svoji mysl tak, aby jim dobře sloužila k vytváření něčeho, co dává v životě smysl, a co je zároveň bude bavit. Jeden z ohromného množství příkladů, jak to děláme: vyprávíme jim příběhy a ukazujeme časové osy, jaké pokroky lidstvo od svého vzniku dokázalo udělat, a díky čemu a komu žijeme v západním světě v takovém luxusu, o kterém si většina lidstva v dnešní době jen nechává zdát. 

Chceme, aby věděly, že mohou vzít svůj život do svých rukou a vytvořit z něj na počest našich předků a pro sebe sama něco krásného. Podporujeme je ve zkoumání, jak funguje svět, společnost, kultura a příroda, a ve vytváření projektů, které dále prezentují svým spolužákům. 

Tak se děti zorientovávají ve vnějším světě a hledají si své místo v naší společnosti, kde se budou cítit dobře.

 

 

 

Zpět

Kontakt

Základní škola a Mateřská škola Montessori Kampus
Kristýna a Petr Turkovi
Na Sádkách 40 (MŠ)
Husova 17 (ZŠ)
České Budějovice

+420 777 296 380

© 2009 Montessori Kampus