Prostor k naslouchání

03.05.2017 11:05

 

Prvňáčci v Montessori Kampusu mají každý den za povinnost čtení, psaní a počítání, dokud nenajdou činnost, do které se skutečně ponoří a potom je necháváme dělat právě to.

 
 
Včera jsem jednomu chlapečkovi chtěla dát prezentaci z matematiky, a to už před svačinou, kdy si děti obvykle dobrovolně plní své povinnosti. On mi na to říká: "Víš, já jsem se domluvil s Marťou, že s ním budu počítat, tak já bych ho nerad podvedl."
--- No, není úžasné, co vnímá vůči svému kamarádovi a že nám dokáže říct svoji obavu?
Přišel i s řešením pro něj přijatelným: "Já udělám asi dva příklady a pak půjdu počítat s Marťou."
Domluvili jsme se tak. I pro mě to bylo přijatelné řešení. Pro mě bylo totiž důležité dát mu prezentaci, ale chtěla jsem mu ji dát ideálně ve chvíli, kdy bude schopen "přijímat". A protože Marťa nakonec pracoval na něčem jiném delší dobu, zvládl všech pět prezentačních příkladů.
Jsem přesvědčená právě TOHLE je normální, ale protože ve školách nezbývá dětem prostor pro adekvátní vyjádření svých potřeb a pocitů, často své tendence potlačí a rozvinou si strategii, jak přežít. Věřím, že vzdělaná a citlivá učitelka by s menším počtem dětí ve své třídě také dokázala spoustě charakterovým pokřivením předejít. Tak doufám, že ředitelé škol takové učitele umějí podpořit! Protože všechno je to zase jenom o nás, o lidech. ;-)
Kr. Tu.

 

Zpět

Kontakt

Základní škola a Mateřská škola Montessori Kampus
Kristýna a Petr Turkovi
Na Sádkách 40 (MŠ)
Husova 17 (ZŠ)
České Budějovice

+420 777 296 380

© 2009 Montessori Kampus