Průlet posledními týdny

09.03.2014 10:26

 

Měsíc únor odvála zima a za sebou máme i první dekádu března. Uplynulé dny jsme si my všichni z Montessori Kampusu užili. A pokud jste zvědaví, můžete zde v tomto článku zažít takový zrychlený průlet nad tím, jak jsme pracovali a bavili se poslední týdny.

 

 

Začali jsme projekt písmenka, který hodláme dále rozvíjet. Na každý týden máme připravené jedno písmenko, které zažíváme všemi smysly.

Ve třídě visí plakát, aby děti viděli, jak vypadá písmenko ve formě tiskací a psací, malé a velké. Na každé písmenko používáme pro zpestření krátkou básničku a provádíme další aktivity, jako například chození po písmenku, které je na zemi vyskládané z provázku, malování písmena temperami na plakát, nebo oblíbené skládání knoflíků do tvaru daného písmena, které dětem připravila Petra.

Pokud děti mají zájem i o jiná písmenka „mimo rámec“ pochopitelně je neomezujme, ale naopak podpoříme jejich zájem. Program je připravený, ovšem při jeho aplikacI pružně reagujeme na projevené potřeby – bereme ohledy na senzitivní období dětí.

 

 

 

 

Stále pilujeme orientaci v čase a to na začátku každé „elipsy“. Opakujeme si jaký je den v týdnu. K oblíbeným záchytným bodům dětí patří týdenní kroužky. Tj. v pondělí je yóga, nebo hudba, v úterý vaření, ve středu angličtina a ve čtvrtek pokusy.

 

 

A jaké jsou poslední novinky v Montessori Kampusu? Pokud jste u nás delší dobu nebyli, nebo jste neměli čas se chvíli porozhlédnout, tak následující.

Jsme rádi, že máme další šatní skříně a poličky na pomůcky a většinu času může mít každý svou samostatnou šatní skříň.

Každý „člen“ školky má svůj šanon s osobní fotkou, jménem a příjmením, kam si zakládá svou práci, která se nám tak neplete do šatních skříní.

Instalovali jsme stojan s temperami, který je v poslední době velmi oblíben a některá zvláště propracovaná díla skupinové malby můžete shlédnout v prostorách na chodbě před vstupem. Jsme moc rádi, že tato činnost děti baví, protože většina našich malířů uchopuje štětec lépe než tužku. Navíc práce na velkém prostoru umožňuje vetší rozmach, respektive pohyb velkého rozsahu, což je velice důležité pro uvolnění ramenního kloubu – toto je důležitá příprava pro samotné psaní na papír malých formátů. 

 

 

 

Dále pokračujeme v procvičování barev.

Součástí tvorby se staly i průhledné plastové nádoby, do kterých jsme částečně nastříhali a částečně natrhali (jak kdo chtěl) krepový papír a vytvořili tak úžasné barvičky. Začali jsme třemi základními barvami – žlutou, modrou, červenou a postupně budeme doplňovat.

Barvy máme vystavené na šatních skříních. Sluneční svit nám tyto barvy vždy krásně rozzáří a ony tak působí veseleji než na běžných předmětech ve třídě. Je legrační vidět reakce dětí a dospělých, neboť děti berou barvy prostě takové, jaké jsou a radují se z nich. My dospělí, se už přeci jen těžko dokážeme zbavit předsudků a přívlastků a tak se nás většinou tyto barvy zaujmou a vzápětí se nedokážeme zbavit pocitu „chemických barviček“ :-D.

 

 

Barvy a experimentování bylo i součástí jedné z elips, kdy děti s Petrou zkoumaly, kteráže barva vznikne když smíchají např. tři základní barvy dohromady apod.

 

 

Do velké místnosti nám přibyl úklidový vozík. S dětmi mu říkáme jen „vozík“ Je na něm uloženo vše, co je potřeba pro bleskovou reakci na vzniklou nehodu, tj. smetáček, lopatka, hadříky lavor, kbelík, houba. A samozřejmě s vozíkem děti vyjíždějí kromě „ostrých“ poplachů i k častým cvičným akcím, což je naprosto v pořádku, protože každý potřebuje cvičit, hasiči, policisté, záchranáři, zdravotníci, takže i osádka naší školky.

 

 

Autor článku: Petr Turek

 

 

 

Zpět

Kontakt

Základní škola a Mateřská škola Montessori Kampus
Kristýna a Petr Turkovi
Na Sádkách 40 (MŠ)
Husova 17 (ZŠ)
České Budějovice

+420 777 296 380

© 2009 Montessori Kampus