Recyklace a výlet dětí ze ZŠ

09.04.2016 09:03

 

Děláme s dětmi pokus - zakopali jsme různé druhy materiálů a pozorujeme, co to s nimi v hlíně udělá. Za měsíc a půl nepozorujeme žádné výrazné změny kromě u banánové slupky a papíru, které se z velké části rozložili. Dřevo začalo být slizské. Lžička a víčko z kukuřičného škrobu jsou téměř nedotčeny, nemluvě o plastu a skle. Po "výkopu" jsme se rozhodli vše kromě banánové slupky a papíru vrátit na své místo a v experimentu pokračovat.

 

 

Emča se pustila do Pythagorovy věty. Ví, že čtverec nad přeponou se musí rovnat součtu čtverců nad oběma odvěsnami (sice to takhle ještě neřekne, ale uměla by to popsat svými slovy). Ujišťuje se, že trojice čísel udané Pythagorem opravdu odpovídají vzorečku a² + b² = c². Emča si to dokáže nakreslit, určit strany trojúhelníka, dokreslit čtverce, jejich obsah a porovnat je. Kalkulačka jí pomáhá při výpočtu, protože hlavní důraz teď klademe na to, jestli ten Pythagoras měl skutečně pravdu, že to může sedět?

Zde jsou ke stažení karty, které jsem pro Emču vyrobila: Pythagoras

 

Lili se pustila do velkého dělení. Sice ještě neumí přečíst jednotlivé řády, ale za každou cenu si to chtěla vyzkoušet. S naším materiálem - proč ne. :-) Po dokončení jí svítily oči, jakou měla radost, že vydělila miliony dvěma!

 

Jaromírek se pustil do násobení a moc ho to baví. :-) Také čte knihu O Vikinzích a čím dál víc se při čtení zdokonaluje!

Adrí píše o Yellowstonu - přišli jsme na to, že největší problém není ohromné množstvé lávy, která může vytéct ze supervulkánu a naplnit 11x Grand Canyon, ale spíš prach, který vítr roznese po celé zeměkouli, bude propouštět málo slunce, odemřou rostliny i část zvířat, nebude možno používat stroje... Teď jenom, co s tím. A protože Adrí po mě chtěl, abych mu to všechno spočítala a já už jsem fakt nevěděla, musela jsem mu navrhnout, že se budeme učit počítat různé věci, abychom to postupně mohli dát dohromady. Tak nevím, nevím, už jsme navštívili i statika Ing. Jiřího Zikmunda, který mu bezvadně vysvětlil a nakreslil, na co musí pamatovat při stavbě zábrany. Ale tohle je opravdu už na zaměstnání mnoha odborníků. :-D 

 

Bertík se vyznamenal svým vybavením na školním výletě: od statika jsme šli z Hosína do Hrdějovic přes louky a les a hledali jsme kvetoucí roslinky, hledali jsme je v Bertíkově atlase a přiřazovali jména. Bertík navíc vše zdokumentoval foťákem. 

 

 

Zpět

Kontakt

Základní škola a Mateřská škola Montessori Kampus
Kristýna a Petr Turkovi
Na Sádkách 40 (MŠ)
Husova 17 (ZŠ)
České Budějovice

+420 777 296 380

© 2009 Montessori Kampus