Třetí týden

18.09.2015 17:50

 

Poznatek tohoto týdne: Jaromírkovi jsem něco vysvětlovala a po chvíli řekl "... eeehhh, já tomu nerozumím". - Byla jsem naprosto šťatná! Ne proto, že mi nerozumí, ale proto, že se NEBOJÍ TO ŘÍCT! Takže jsem mu to samozřejmě vysvětlila ještě jednou a dala mu čas to pochopit. V pohodě a beze stresu to pochopil a nemáme s komunikací žádný problém. Nijak se nenechal odradit a je motivovaný na tom pracovat dál.

 

 

Tenhle způsob vyučování geometrie je jako stvořený pro prvňáky, protože je to smyslová záležitost. Čím starší dítě, tím víc jdou do abstrakce, proto je dobré některé smyslové materiály probrat již v první třídě, i když v doporučených osnovách pro první třídu nejsou.

 

 

Další krásný poznatek byl, když Emča na jednu práci řekla: "To mě nebaví. To nebudu dělat." :-D Taky super! Prostě upřímná reakce. Takže jsem viděla, že jsem práci pro ni neodhadla nebo ji neprezentovala dostatečně přesvědčivě. Požadovala jsem sice, abychom práci dokončili, ale pak jsme ji uzavřeli a dál se nemučili nad tím, co jí nezajímalo. Mnohem snažší bylo vzít si s ní něco, co jí baví a naplňuje, protože jsem jí do toho nemusela nutit = neotravovala jsem ani ji, ani sebe tím, že jí do něčeho musím nutit, aby splnila nějaké osnovy. Prostě mám v poznámkách u té "neodhadnuté" práce "prezentovat znovu někdy později". A zatím si bereme to, co si bere ráda a zároveň nenápadně dohlížím, aby v tom pro ni byla vždy nějaká jiná výzva, aby si nebrala věci jen proto, že jí jdou snadno.

 

 

Jsem vděčná za to, že v naší škole k sobě můžeme být upřímní!!

 

 

Sofi, občas mám pocit, že mě neposloucháš... Aneb jak se soustředit v hluku? Narazit si sluchátka. :-D

 

Ano, naše děti smějí opisovat, spolupracovat a během vyučování si povídat. ;-)

 

 

Než si děti najdou činnost, která je hluboce zaujme, mají za úkol každý den psát, číst a počítat, a potom, nebo mezitím, mají nějakou společnou prezentaci, něco nového nebo volnou pracovní činnost dle atmosféry. Prostě hlídám, aby děti čas během dopoledne nepromarnily bloumáním nebo příliš jednoduchými činnostmi, ale aby se skutečně učily. Přesto se už občas stane, že se třeba do počítání zaberou natolik, že už se dopoledne pořádně k psaní nebo čtení nedostanou - a tehdy jásám a nechávám je, protože to je vlastně to, co chceme! Je důležitější, že pečlivě pracují na nějakém svém projektu, i když je jen jeden. Jinými slovy, mnohem lepší je dělat jednu věc dlouho a pořádně a přijít tomu na kloub, než činnosti příliš rychle měnit a dělat je pouze povrchně, bež řádného pochopení a prožití.

 

 

Zpět

Kontakt

Základní škola a Mateřská škola Montessori Kampus
Kristýna a Petr Turkovi
Na Sádkách 40 (MŠ)
Husova 17 (ZŠ)
České Budějovice

+420 777 296 380

© 2009 Montessori Kampus