Blog

Mám poměrně nedávnou zkušenost s lektorováním učitelů, kterým jejich ředitel nařídil školení v oblasti matematiky. Přednáším se zajímavými pomůckami a většina lidí se ráda přiučí. Nicméně učit temena hlav, jejichž oči se soustředí na mobil pod lavicí, přinejmenším nedává smysl. Chápu, nařízení se nesetkalo se zájmem.

V současné době nás obklopuje velké množství dostupných informací, jak něco dělat nebo nedělat, mnoho vizuálních informací, jak by mohl vypadat náš naplněný život.

Vše, co děti k úspěchu potřebují, je ukázka a přístup k potřebám nutným pro úspěšné splnění úkolu. A trpělivost rodičů, když se ještě nedaří splnit úkol úplně bez chyb. :-)

Montessori dělám 17 let. Vystudovala jsem tři několikaleté mezinárodní montessori výcviky pro děti od narození do dvanácti let na úrovni vysokoškolského studia a stále se vzdělávám. Jsem zřizovatelka, ředitelka a učitelka soukromé školky a školy a také matka.

Voda je živel a přitahuje dětskou pozornost. V dětské skupině (jesličkách) jsme připraveni touhu po přelévání a práci s vodou uspokojit smysluplnými aktivitami. Děti chystají vázičky, aranžují květiny a pečují tak o prostředí v naší třídě. Mají na starost zalévání květin, mokrou houbou stírají prach z listů.

Před nějakou dobou se narodily nejen mé dvě dcery, ale také moje neteř. A pro jejího tátu - mého bratra - jsem napsala e-book. Mělo jich být víc, ale s množstvím práce na další e-book nezbyl čas a tak jsem udělala kurz, na který si ráda najdu čas, pokud se najde aspoň 10 zájemců: nastávajících rodičů, někdy snad budoucích...

Maria Montessori se narodila 31. srpna 1870 v Chiaravelle v Itálii. Její milující matka ji vedla k úctě k sobě samé a k druhým lidem, k sebevědomí, k vědomí vlastní síly a k sebe-disciplíně. Maria Montessori přesahovala tehdejší stereotypní představu o ženě a již od útlého věku měla pocit, že má před sebou velký úkol.

Palec, ukazováček a prostředníček jsou prsty, které při špetkovém úchopu dokáží držet tužku tak, aby zůstala celá paže uvolněná, pohyb vedly prsty a při psaní se ruka neunavila. U nás v dětské skupině (jesličkách) najdete pomůcky podporující osvojení si špetkového úchopu v podobě aktivit jako je navlékání korálků, otevírání víček krabiček,...

Odpovědností rodičů ani učitelů není umetat dětem cestičku, ale pomoct jim, aby si osvojily funkční strategie, jak zvládat vycházení z komfortní zóny.