Hledáme průvodkyni pro 1. trojročí

Hledáme ženu nebo muže, který má učitelské vzdělání pro 1. nebo 2. stupeň základní školy a zkušenosti s větší skupinou dětí; někoho, kdo není úplný začátečník a nebude bezradně stát, když bude třeba děti zorganizovat ke společné činnosti, ale dokáže si hravě poradit i s těmi, které je třeba pro spolupráci získat. Neznamená to, že musí mít nutně zkušenosti z běžné třídy, může to být například i skupinový kroužek, vedení (příměstských) táborů nebo skaut. Prostě zkušenosti s řízením dětí. Takový člověk by měl také umět získat si důvěru dětí i rodičů, protože děti "vidí", zná je, je spravedlivý, laskavý a důsledný a komunikuje jasně, jak o tom, co se daří, tak i o tom, co je téma ke zlepšení.

Montessori vzdělání je ohromnou výhodou, protože člověk pak ví, co je důležité, má velké portfolio různých prací, které dětem může nabídnout a práce průvodců je více koordinovaná. Mnoho Montessori postupů si ale dokážeme předat o letních prázdninách, před příchodem dětí a také na každotýdenních poradách. A hlavně nabízíme (spolu)financování Montessori kurzů, od víkendových až po ty dvouleté, obsahově velice bohaté. 

Důležité jsou ale osobní předpoklady. Chceme pracovat s někým, kdo je dostatečně otevřený, flexibilní a stabilní, aby byl rád ve třídě, kde skupiny dětí nebo jednotlivci pracují na různých úkolech a činnost dětí není pro učitele tak přehledná jako při frontální výuce. Je nutné, aby měl smysl pro řád, schopnost umět zorganizovat činnosti sobě i dětem, byl důsledný a dokázal si udržovat vnitřní klid. Protože co mezi děti vysíláme, to se nám vrací. 

Na spolupráci a komunikaci záleží náš společný úspěch (dětí, dospělých a školy). Protože se jedná o tandemovou výuku, je zapotřebí, abychom sdíleli své postřehy, znalosti a dovednosti a spolupracovali. Je důležité, abychom každý měli svou oblast, ve které vynikáme, doplňovali se a podporovali se. Není tady prostor pro jájínkovství. Fungujeme jako tým. A pokud něco nefunguje, je třeba o tom v týmu mluvit a dělat změny, aby se nám i dětem dařilo. Při práci s lidmi, ať už jsou velcí nebo malí, je pořád co zlepšovat, a je třeba si vzájemně pomáhat. 

Umění sdělovat očekávání a nastavovat hranice je prostě nutností. Naše děti dostávají příležitosti k tomu, aby se učily s pomůckami, v malých skupinách nebo individuálně, aby se pohybovaly podle potřeby a mluvily spolu, radily si a spolupracovaly. Zároveň však veškerá jejich volnost a svoboda musí mít hranice a ty musejí být jasné především nám dospělým. Průvodci musejí být tedy 100% zajedno a pevní v dodržování společně nastavených pravidel. Přesto je nutné, aby měli pochopení pro to, že dospělí i děti jsme lidi a děláme chyby, a uměli rozpoznávat, kdy a u koho být přísni a kde víc pořídí hravostí a humorem. 

Potřebujeme člověka zdravého a iniciativního, žádného pohodlného strašpytlíka. Chodíme s dětmi do kńihovny, muzea, galerie, filharmonie, na divadlo a na delší výpravy autobusem, vlakem a pěšky, jezdíme na školu v přírodě. Dáváme dětem výzvy a sobě také. Chceme se společně učit a růst a od každého se očekává, že tuto výzvu přijme a posílí své tělo, ducha i mysl. A pokud si někdo vezme velké sousto, tak mu ho pomůžeme naporcovat a sníst. :) 

A v neposlední řadě, angličtina. Protože máme rodilé mluvčí, je prostě třeba umět se domluvit.  

A pokud jste dočetli až sem, tak trochu jste se v tom našli a máte zájem o dlouhodobou spolupráci, pošlete svůj životopis a motivační dopis / e-mail na reditelka@montessorikampus.cz.